BakkiePleurMetEenKano.MAG

'n .Mag.. - "Web Magazine"

Internet Explorer 8 nieuwe vensters en pop-up schermen laden niet meer

Heb jij er last van dat nieuwe vensters, pagina's, tabbladen en pop-up vensters niet werken of regelmatig weigeren om te doen wat ze moeten doen als je gebruik maakt van Internet Explorer 8? Door wat invoegtoepassingen uit te schakelen werken pop-up vensters nu weer een stuk beter.

Dit is wat ik continue te zien kreeg als ik bijvoorbeeld een popup venster wilde openen;




Open Internet Explorer en ga naar 'Extra' > 'Internetopties'. Open het tabblad 'Programma's' en kies 'Invoegtoepassingen beheren'.


Schakel de optie 'Adobe PDF Link helper' uit.

Ik heb de indruk dat het aan "PDF Link helper functie" of aan "AVG Safesearch". Nadat deze waren uitgeschakeld en mijn pc helemaal opnieuw heb opgestart, werkte het in de meeste gevallen prima.



Note; Internet Explorer sneller maken
Dit is overigens een prima manier om IE8 een stuk sneller te maken. Standaard staat er nogal wat toolbars en helpers aan, wat Internet Explorer erg traag maakt. Ik merkte tijdens het zoeken naar de oplossing, toen ik alle toolbars etc. had uitgezet dat alles een stuk sneller werkte. Eerst meer weten over het uitschakelen van toolbars? Lees dit artikel hoe je de IE tabs "faster" kunt maken.

0 reactie(s):

Een reactie posten

Praat mee over dit artikel en plaats je reactie.